Szeretettel köszöntelek a EMKÉK közösségében!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az igaz tudás és szeretet hívei vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a EMKÉK közösségében!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az igaz tudás és szeretet hívei vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a EMKÉK közösségében!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az igaz tudás és szeretet hívei vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a EMKÉK közösségében!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az igaz tudás és szeretet hívei vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A magasabb világokból megérkező lélek kiválasztja magának azt a
szülőpárt, akik mellett megvalósíthatja kitűzött célját ezen a földön. A
lélek már hordozza előző életeinek sallangjait, így csak ott kaphat
helyet megszületésre, ahol az ő fejlettsége lehetővé teszi a következő
fokozat átlépését.
Olyan ez az ember számára, mint a matematika megértése. Szorzás után meg
kell érteni a törteket, a százalékszámítást, s csak sok egyenlet
megoldása után érthetjük meg a logaritmust. Kétségtelen, hogy van olyan
ember, aki egy-egy szakaszt lerövidíthet saját magának(!) rengeteg
gyakorlással. De átlépni nem lehet a fokozatokat.
Minden
beavatás alapja az etika gyakorlása. Sajnos, szüleink ismereteivel
együtt átvesszük az ő életmegoldásaikat is. Megtanuljuk, hogy
dicsekedjünk eredményeinkkel, hogy tagadjuk le rossz cselekedeteinket,
hogy óvatosság helyett féljünk az új szerepek vállalásától.
Tudatalattink struktúráját nagyrészt nevelésünknek köszönhetjük. Ezért
szükséges szellemi fejlődésünkhöz tudatosan elsajátítani a közösségi lét
etikai szabályait.
1. A kevélység
Amikor nálunk
alacsonyabb sorban élőkkel állunk szemben, azonnal megindul bennünk az
összehasonlítás. Ennek legfejletlenebb formája a rabszolgatartás volt,
bizonyos embereket eleve tárgyként kezeltünk. Ma is élünk ezzel
mindnyájan, amikor valamilyen munkától irtózunk, vagy nem beszélünk
tisztelettel kukázó vagy koldus embertársainkkal. Hogyan mosolygunk
egyesekre, és hogyan fordulunk el azoktól, akik az utcán segítséget
kérnek tőlünk? Az élet minden pillanatában megfigyelhetjük magunkon a
kevélység mozzanatait.
2. A fösvénység
A fösvény nemcsak vigyáz a pénzére, hanem óvatosan
arra költi csak, amiből neki is haszna származik. Egy közgazdász
barátnőm autójában mindig van néhány forint, hogy a kéregetőknek
odanyújtsa. Vajon félreteszünk-e vagyonunkból valamit ingyen a
szegényeknek?
Egy másik ismerősöm megunt bútorát fölajánlotta
egy nincstelennek. Ámde az nem tudta elszállítatni. Ismerősöm
gondoskodott a szállításról is, bár én – a fösvény – azt mondtam, legyen
az már az ő gondja. Megszégyenülten figyeltem föl az ő figyelmességére.
A jótékonykodásnak hatalmas ereje van, és nem engedi, hogy
belesüppedjünk az önérdek mocsarába. Az erényes tettek valóban jók és
magasba röpítik a lelket, de a jótékony célú adakozás mégis az anyag
spiritualizálásának legnagyszerűbb módja, mivel azt jelképezi, hogy
saját lényünkből – azaz képességeinkből adunk másnak.
3. A bujaság
Valamennyien
tudjuk, milyen nehéz féken tartani gondolatainkat, ha a nemiség
területére érkezünk. Ennek oly nagy irodalma van, hogy nem lehet a
legnagyobb bűnökről beszélni, arról már sok regényt megírtak. Talán a
legfinomabb formája, amire még nem is gondolunk, amikor gondolatban
megszólunk másokat a nemiséggel való szójátékokért. Ha csak ebbe az
irányba téved is a gondolatunk, máris benn vagyunk a hálóban, ami
gondolkodásunkat bármilyen messzeségbe elviheti.
4. Az irigység
Szinte
csecsemőkorban sajátítjuk el öntudatlanul ezt a tulajdonságot, és
gyermekkorunkban naponta szenvedünk miatta. A szerzetes- vagy beavató
iskolák mindegyikének alapszabálya, hogy ne kívánjam meg azt, amit nem
önként ajánlottak fel.
De ez csak rám vonatkozik!!! Nem jelenti
azt, hogy mástól is elvárhatom, hogy ne kívánja meg, ami nekem jól esik.
Egy szelet csokoládét is meg lehet felezni, egy süteményt megosztani
másokkal, egy almába beleharaphatnak öten. A legszegényebb gyerek is
megoszthat valamit másokkal, a legegyszerűbb ember is tehet szívességet
valakinek, vagyis megoszthatja az erejét másokkal. Az irigységet itt
lehet torkon ragadni, hogy vajon én vagy a gyerekem észrevesszük-e, hogy
másnak is adhatunk a sajátunkból?
5. A torkosság
Hogyan
lehetne bűn egy gyerekcsíny? Eszik, nem eszik, mit eszik, van-e mit
ennie, kinek-kinek a maga dolga. (Volna!) Ha nem ezzel követnénk el a
leggyakoribb tudatlanságot. Már pedig minden bajunk oka a
tudatlanságunk. Sokat hallunk, olvasunk az egészséges táplálkozásról, de
a legfontosabb és legegyszerűbb megoldás, ha nem eszünk többet, mint
amennyire éppen szükségünk van. Ez persze egyéni és változó. De mindenki
könnyen ellenőrizheti magát, ha mérlegre lép. Az ideális testsúlyt
magunk határozhatjuk meg. Nekem 164 magassághoz 56 kg. Ez lehet 5-6-tal
több, 3-4-gyel kevesebb, kinek-kinek tetszése szerint. De ha ezt
túllépjük (bármilyen életkorban!!!), akkor tudhatjuk, hogy a falánkság
bűnében úszkálunk, sőt fekszünk. Ilyen mérce lehet egy szoknya, egy
nadrág, amely a derekunkra és csípőnkre felrakódott felesleges hájréteg
vastagságát mutatja.
Persze enni akkor is kell, de az a kérdés,
hogy mit. Egy szem édességet sem! Sem kólát, sem süteményt, sem sört!!!
Semmi feleslegeset, még társaságban sem. S a szervezetünk ezt
meghálálja. Az egyszerű ételektől megtisztul a testünk (zabpehely,
kukoricakása, fokhagyma…) visszatér a mozgási kedvünk, ereink
kitisztulnak és (ismétlem, kortól függetlenül) szaladni is tudunk újra. A
torkosság (ide nekem a legjobb falatokat, még, még… az összes bűnnel
kapcsolatban van.
6. A harag
A harag értelmetlen. Nincs
vallási tanító, aki népét, nemzetét szent haragra buzdítaná. Csak
csoportok vannak, akik a vallásokat is (!) felhasználják harag
keltésére. Haraggal nem lehet nevelni gyermeket, tehát teljesen
felesleges magunkban megengedni a harag parázslását vagy lángra
lobbanását, mert nincs az életnek olyan területe, ahol haraggal bármit
is elérhetnénk.
7. A jóra való restség
Ez viszont olyan
bűn, amit napjában többször elkövet mindenki, talán csak a legszentebb
emberek képesek napi 3-4-re redukálni jóra való restségüket. Ez állítja
választás elé az embert, aki belefeledkezik munkájába, szorgoskodik,
hivatásának szenteli életét, munkahelyi, fizikai, lelki fáradtságra
hivatkozik ahelyett, hogy szabad lélekkel döntene alkalmanként, mit
jelent a jó, erőt venne magán, hogy változtatni tudjon aszerint, ami
kozmikusan jó a mindenség szempontjából. Nem hibáztathatjuk a háborúban
gyilkoló katonákat, az esőerdőt kivágó és értékesítő cégeket mindaddig,
amíg eldobunk egy cigarettacsikket az utcán, gyermekünk füle hallatára
veszekszünk társunkkal, vagy évtizedekig fel nem bomló műanyagokkal
szennyezzük környezetünket. Mindnyájan ugyanannak a gépezetnek részei
vagyunk, s családunkra, helyzetünkre hivatkozva tesszük tönkre a
teremtés csodáját.
Szépen írja le és határozza meg e bűnöket az alábbi oldal is
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!