Szeretettel köszöntelek a EMKÉK közösségében!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az igaz tudás és szeretet hívei vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a EMKÉK közösségében!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az igaz tudás és szeretet hívei vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a EMKÉK közösségében!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az igaz tudás és szeretet hívei vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a EMKÉK közösségében!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az igaz tudás és szeretet hívei vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Nagy
Constantinust a mai keresztények a sötét, pogány és eretnek múlt,
illetve a felvilágosult, civilizált keresztény kor közötti közvetítőnek
tartják. A hivatalos történelemben hemzsegnek a tévedések. Egy dolog
biztos: Constantinus jóindulattal fordult a keresztények felé, akárcsak
apja.
Amellett, hogy elsőként vitte el a kereszténységet Rómába,
Constantinus a római államvallás, a Sol Invictus (a győzhetetlen
napisten) vallás főpapja volt. A Sol Invictus-vallás napimádó volt,
ahogyan azt Dan Brown is elbeszéli A Da Vincikódban. Akkoriban létezett
egy másik napimádó vallás is, ami népszerű volt Rómában - a
Mithrász-hit. Ez a vallás is hitt a lélek halhatatlanságában, az ítélet
napjának eljövetelében és a holtak feltámadásában. A Sol Invictus-vallás
és a Mithrász-hit a kereszténységhez hasonlóan csak egyetlen istent
imádott. A Sol Invictus-vallás Szíriából származott, és körülbelül száz
ével korábban jutott el Rómába. Constantinus meglátta a tökéletes
alkalmat a három vallás egyesítésére és annak a politikai és vallási
egységnek a megteremtésére, melyre véleménye szerint saját sikeréhez is
szüksége volt. A Sol Invictus-vallás, a Mithrász-hit és a kereszténység
ráadásul több szempontból is eléggé hasonlított egymásra ahhoz, hogy
eggyé válhasson.
Constantinus korában a politikai siker a
vallásos odaadás függvénye volt, így annak ellenére, hogy kétségtelenül
odaadó híve volt a kereszténységnek, pragmatikus okok is közrejátszottak
abban, hogy Constantinus kiemelt figyelmet szentelt a vallásnak.
Rómában egyre nőtt a keresztények száma, és Constantinus úgy vélte, erős
támogatókra lelhet bennük sógorával, Maxentiusszal szemben a birodalom
trónjáért vívott küzdelemben. Amikor Constantinus 312-ben Róma előtt, a
Milvius-hídi csatában legyőzte Maxentiust, megoldódott a probléma.
Caesarea-i Euszébiosz IV. századi püspök és történetíró szerint
Constantinusnak látomása volt a csata előtt, melyben egy fénylő
keresztet látott az égen, az In Hoc Signo Vinces (E jelben győzni fogsz)
felirat kezdőbetűivel. Constantinus ekkor elrendelte, hogy katonái a
görög khi és rhó betűket, azaz Krisztus monogramját viseljék
pajzsaikon. A látomás miatt győzelmét a kereszténység által a pogányság
fölött aratott győzelemnek tekintették. Constantinus tehát a nyugat
császára lett, miközben keleten Licinius uralkodott. Egyik első
intézkedése az volt, hogy elhozatta Krisztus szögeinek egyikét, és
belefoglaltatta koronájába. Nem sokkal a Maxentius felett aratott
győzelem után találkozott Liciniusszal, s a találkozó nyomán elfogadott
„Milánói ediktumban" közösen engedélyezték a keresztény vallást, illetve
elrendelték a korábban a keresztényektől elkobzott javak
visszaszolgáltatását. Constantinus a későbbiekben legyőzte Liciniust,
Büzantiumot pedig elnevezte „Constantinople"-nak - ez a város
Konstantinápoly, azaz a mai Isztambul. 313-ban nekiadta a lateráni
palotát a római püspöknek, s itt egy új katedrálist építettek, a
Basilica Constantinianát, a mai lateráni Szent György-templomot.
Ettől
kezdve a kereszténység elfogadott vallás volt. A hagyománnyal
ellentétben egyik társát, Sylvestert jelölte ki pápának, s ezzel
megteremtette azt a szokást, hogy a pápát a császárok nevezik ki. Véget
ért a keresztények üldözése immár szabadon élhettek és nyíltan
vállalhatták hitüket. Ugyanakkor sokan úgy érezték, hogy a fényes
külsőségek ellentétben állnak Krisztus tanaival, és az egyház letért a
számára kijelölt pályáról. Egyes keresztények úgy vélték, hogy a
kereszténységet feláldozták Constantinus sikerének érdekében. Mintha
csak kétségeiket akarta volna igazolni, Constantinus megerősítette szent
státusát, kihirdetve, hogy a keresztény Isten őt támogatja. A
kereszténység, a Sol Invictus-vallás, a Mithrász-hit és bizonyos szír és
perzsa elemek elegyítésével Constantinus valóban egyetemes
(„katolikus") és hibrid vallást teremtett.
A látomása valójában
egy pogány templomban történt, és Sol Invictus napistent jelenítette meg
előtte. Constantinust nem sokkal korábban fogadták be a Sol
Invictus-kultuszba. A Milvius-hídi csata után Constantinus diadalívet
emelt Rómában, mely kijelentette, hogy a győzelmet az Istenség
beavatkozásának köszönhetően nyerte el - de ez az Istenség nem a
keresztény Isten, hanem Sol Invictus volt.
Euszébiosz szerint a
Deszposzüni - ha nem is Jézusnak magának, de Jézus családjának a
leszármazottai - 318-ban küldöttséget menesztettek Szilveszter pápához.
Kijelentették, hogy számos püspökséget nekik kell adni, hogy az
Anyaszentegyházat Jeruzsálemben saját Deszposzüni egyházuknak kell
tekinteni, és hogy a római egyháznak pénzügyi támogatást kell nyújtania
számukra. Szilveszter pápa elutasította követeléseiket, mondván, hogy a
megváltás Constantinusra tartozik, nem pedig Jézus Krisztusra. Úgy
tűnik, ez a meglehetősen fagyos találkozás volt az utolsó olyan alkalom,
amikor a korábbi nazarénus hagyomány bármilyen módon kommunikált a
római egyházzal, ami ekkorra már elkötelezte magát a páli hagyomány
mellett.
321-ben Constantinus elrendelte, hogy a bíróságok ezután
ne a zsidó sabbat napján, hanem „a nap tiszteletre méltó napján", azaz
vasárnap legyenek zárva. Így a kereszténység pihenőnapja szombatról
átkerült vasárnapra, s ezzel tovább nőtt a távolság a júdaizmus és a
kereszténység között. Ezenkívül Krisztus születésének napját eddig
január 6-án ünnepelték. Ez a dátum még ma is fontos Európa egyes részein
a „királyok napja"-ként. A kereszténység azonban átvette a december
25-i Sol Invictus- és Mithrász-ünnepet Jézus Krisztus hagyományos
születésnapja helyett. Ez az ünnep a nap újjászületését dicsőítette -
ekkor kezdtek ismét hosszabbodni a nappalok, ekkor lett ismét a napé a
világ. Ezért minden szekta ugyanazon a napon tartotta az ünnepet. A
Mithrász-hit szintén sok olyan tanítást vallott, amit a kereszténység
is, például a halál utáni életet és a lélek halhatatlanságát. Időszerű
volt, hogy Jézus Krisztus immár Sol Tnvictust is képviselje, s
ugyanakkor keresztény templomokat kezdtek építeni. Sol Invictus-szobrok
is készültek, meglehetős hasonlóságot mutatva Constantinusszal.
Constantinus saját maga előtérbe helyezésével gyakorlatilag lefokozta
Jézust.
A karácsony ügyét tehát elrendezték. A húsvét dátumának
meghatározására szolgáló rendszert azonban csak 325-ben, a niceai
zsinaton fogadták el. A szavazás eredményeként húsvét napját a tavaszi
napéjegyenlőséget (március 21.) követő első telehold utáni első
vasárnapban határozták meg - mivel egy adott dátumban nem tudtak
megállapodni. A keresztény ünnep egy régi pogány fesztivál, az Eastre
helyét vette át. Eastre (Eszter - Aranyi) volt a neve a tavasz
istennőjének, s innen származik a női nemi hormon, az ösztrogén
elnevezése is.
A niceai zsinat a keresztény egyház első
ökumenikus tanácskozása volt az ókori Niceában, azaz a mai törökországi
Imikben. Dan Brown nem tesz említést a zsinat összehívásának fő okáról:
annak a problémának a megoldásáról, amit az ariánus eretnekség
megjelenése okozott a keleti egyházban. Az ariánusok szerint Krisztus
nem isteni, hanem emberi lény volt. A zsinat egyetlen szavazattöbbséggel
úgy döntött, hogy Jézus Krisztus isten volt, nem pedig ember. Ez
különösen a folyamatosan az egységre törekvő Constantinus számára volt
fontos döntés, mivel az isten Jézus Krisztust közvetlen kapcsolatba
lehetett hozni Sol Invictusszal. Az új elrendezésben Jézus Krisztus lett
volna Sol Invictus falandó megtestesülése - ha bárki kényelmetlen
kérdéseket kezdett volna feltenni. Szilveszter pápa nem vett részt a
zsinaton, csak képviselőit küldte el. Constantinus saját maga száműzte
Ariust, ezzel is kihangsúlyozva elsőbbségét az egyházi ügyekben.
A
páli keresztények még mindig Messiásuk második eljövetelét várták, s
Constantinusnak erre a problémára is megoldást kellett találnia. Arra a
tényre építve, hogy Jézus Krisztusnak nem sikerült kiűznie a rómaiakat
Jeruzsálemből, Constantinus elkezdte elhinteni a kétség magvait azzal
kapcsolatban, hogy Jézus Krisztus lett volna a Messiás. Rámutatott, hogy
ő, Constantinus valósította meg a kereszténység elfogadását, nem pedig
Jézus. Biztos hát, hogy Jézus volt a Messiás? Azokat a keresztényeket,
akik ragaszkodtak hozzá, hogy Jézus Krisztus volt a Messiás, eretneknek
nyilvánították.
Tudnunk kell, hogy Jézus hithű zsidóként soha nem
alapított volna egy a júdaizmustól elkülönülő, új vallást, sőt
eretnekségnek tekintette volna azt. (Tehát nem volt zsidó! - vajon miért
nem meri kimondani a szerző?.... - Aranyi) Amint azt a Jézus
Krisztussal kapcsolatos tényeket és tévedéseket tárgyaló Hetedik
fejezetben látni fogjuk, körülbelül 25 évvel Krisztus halála után
szakadás következett be a keresztény egyházban Jakab, Krisztus testvére
és Szent Pál között. (Merthogy Pál sohasem fogadta el magára nézve
követendőnek a jézusi tanításokat - Aranyi.)
A status quo
fenntartása érdekében Constantinus elrendelte minden olyan mű
megsemmisítését, ami ellentmondásban állt az új vallással, köztük a
pogány írók Jézus Krisztusról szóló írásaival, sőt azoknak a keresztény
íróknak a műveivel is, akik „nem látták előre", hogyan kerül majd
átírásra a történelem. A rendeletet hatékonyan és buzgón végrehajtották,
s ennek következtében szinte az összes keresztény irat eltűnt,
különösen a Rómában találhatók, helyet adva az őket felváltó új
írásoknak. 331-ben Constantinus megragadta a lehetőséget a
történelemhamisítás kiteljesítésére, és megparancsolta, hogy írják át az
Újszövetséget. Az írók bármit mondhattak, amit akartak, amennyiben
keresztény uraik elfogadhatónak találták szavaikat.
Mindez azt
jelenti, hogy a ma általunk ismert Újszövetség a IV. században
keletkezett, kifejezetten Constantinus politikai érdekeinek
figyelembevételével. Olyan ez, mintha az Egyesült Államok elnöke
átíratná Shakespeare műveit, hogy azok illeszkedjenek politikai
propagandájához.
Ám Constantinusnak még ez sem volt elég. A
Messiás várása fontos eleme volt a júdaizmus vallási hagyományának, az
uralkodók istenné nyilvánítása pedig más civilizációkban, például az
egyiptomiban és a rómaiban is előfordult. Az isteni uralkodó gyógyító
képességekkel rendelkezett és helyrehozta a világ hibáit. Ez
természetesen nemcsak az általunk ismert Krisztusra, hanem a
Merovingokra is vonatkozik. Ugyanakkor Constantinus számára a keresztény
isten nem volt más, mint a jól ismert Sol Invictus egy másik
szemszögből. Saját magára a Messiás szerepét osztotta. Úgy vélte,
Krisztus az próbált lenni - és abban vallott kudarcot - amit tőle is
elvártak: hogy harcos legyen, spirituális vezető, egyesítse a politikát,
a vallást és a birodalmat. Más szóval olyasvalakinek kellett volna
lennie, mint aki maga Constantinus volt. És Constantinus úgy vélte, hogy
sokkal alkalmasabb a feladatra.
Meglepő módon a római egyház nem
tiltakozott ez ellen az elképzelés ellen. Talán tisztában volt azzal,
hogy Constantinus anyja, Helena, a camulodi Elaine brit hercegnő, II.
Coel király lánya Arimatheai Józseftől származott, s így a Grál
vérvonalához tartozott. Constantinus így a Meroving-vérvonal révén jogot
formálhatott magas pozíciójára. Az egyház azt is készségesen elismerte,
hogy a Messiás küldetése nem az, hogy az emberek jóindulatú megváltója
legyen, hanem az, hogy erős, határozott, harcias vezetőjükké váljon.
Ettől kezdve az általunk ismert kereszténység alapítója nem az I.
századi Jézus Krisztus, hanem a IV. századi Nagy Constantinus.
Euszébiosz szintén hitt Constantinus félisteni mivoltában, és abban,
hogy gyakorlatilag a császár volt a tizenharmadik apostol.
Ugyanakkor
ez a füstfüggöny semmi Constantinus adományozásához, illetve annak a
„felfedezése" óta a keresztény és nem keresztény nyugati világra
gyakorolt hatásaihoz képest.
Constantinus egészen 337-ben
bekövetkezett haláláig nem vette fel a keresztséget. A Jordán folyóban
akart megkeresztelkedni, de a körülmények meggátolták ebben. A
kereszteléshez levetette bíborszínű császári tógáját, és a neofiták
fehérébe öltözött.
A Constantinus adományozása
Miután
Constantinus római császár lett, a szó minden értelmében a lábai előtt
hevert a világ. A VIII. században felbukkant egy dokumentum Constantinus
adományozása címmel azaz megtalálása előtt elméletileg négyszáz évig
ismeretlen helyen rejlett. Tekintettel következményeire, furcsa, hogy
nem került elő hamarabb. A dokumentum célja annak alátámasztása volt,
hogy a pápák Isten földi képviselői. Ám ez még nem minden.
A
római egyház azt állította, hogy a dokumentum a IV. században,
feltehetőleg még Constantinus 337-ben bekövetkezett halála előtt
keletkezett, hálából, amiért Szilveszter pápa kigyógyította a császárt a
leprából. Köszönete kifejezéseképpen a császár a Szent Római Birodalom
teljes hatalmát átruházta az egyházra. Ebbe beletartozott az uralkodók
kijelölésének és visszahívásának joga is.
A római egyház azonnal
munkához látott és 751-ben élve az állítólag rá ruházott hatalommal
Franciaország első királyává emelte Pipint. Ekkor taszította le az
egyház első alkalommal a Meroving-királyokat a trónról, hogy
szolgáikkal, a háznagyokkal váltsa fel őket. Az egyház felajánlotta
támogatását az egymást követő római katolikus bábkirályoknak, a
Karolingoknak. Nem sok kétség fér ahhoz, hogy a Merovingok gyanakvással
fogadták volna a dokumentumot. Constantinus végül is ugyanahhoz a
vérvonalhoz tartozott, mint ők, és csak ámulattal vegyes
értetlenkedéssel fogadták volna ostoba döntését, mellyel elajándékozta
születési előjogaikat. Azt is feltételeznünk kell, hogy az adomány
kiterjedt Constantinus császári palástjára és uralkodói jelvényeire is,
de a pápa úriember lévén ezeket nem fogadta el.
Így bitorolta el
az egyház a törvényes királyi vérvonalat saját maga számára. A nép
szempontjából a jogok a Constantinuséi voltak, azt csinált velük, amit
akart.
Ettől kezdve elsöprő erővel emelkedett a római egyház.
Minden európai uralkodó az egyház képviselői által levezetett koronázási
ceremóniák révén került hatalomba. A királyságok összes törvénye ezen a
dokumentumon alapulva született meg. Az egyház tehát abszolút hatalomra
tett szert.
A gond csak az, hogy a Constantinus adományozása
hamisítvány volt, és az egyháznak törvényesen soha nem állt hatalmában
ezeknek a jogoknak a bitorlása. Ezt azóta tudjuk, amióta Lorenzo Valla
még a reneszánsz időkben megvizsgálta a dokumentum hitelességét.
Megállapította, hogy az Adományozásban szereplő újszövetségi idézetek a
Biblia Vulgátafordításából származnak, ami viszont nem létezett az irat
állítólagos keletkezésekor. A Vulgátát Szent Jeromos állította össze,
aki csak húsz évvel azután született meg, hogy Constantinus állítólag
aláírta az Adományozást.
Emellett a szöveg latinsága csak a VIII.
század körül alakult ki. A IV. században még a klasszikus latint
használták. Constantinus idejében a dokumentumban említett szertartások
egy része sem létezett még. Ám mindez nem vetett véget a történelem
talán legnagyobb hamisításának - az Adományozásra mind a mai napig
hivatkoznak!
Az egyház a középkorban nem tétovázott erre a
hazugságra támaszkodva kinyilvánítani hatalmát. IX. Gergely pápa II.
Frigyes császárhoz írt, „Si Memorium . Beneficiorum" című, 1236. október
23-án kelt levele kimondja:
...ahogy az Apostolok fejedelmének
vikáriusa (a római pápa) kormányozza a papság és a lelkek birodalmát az
egész világon, úgy uralkodik minden egyéb dolgokon és személyeken is az
egész világban; tekintettel arra, hogy az igazságosság gyeplőjét kezében
tartva kell uralkodnia a világi dolgokban azok fölött, akiket - amint
tudjuk - Isten jelölt ki, hogy a spirituális dolgokban döntsenek a
földön. Constantinus császár megalázkodott esküvésében, és a birodalmat a
római pontifex örök gondoskodására bízta, a császári pecséttel, a
jogarral és Róma városával és dukátusával egyetemben...
Nagy-Britanniában
az Adományozás alkalmazása révén a koronázásokat az angol egyház
érsekei végezték el. Amikor VIII. Henrik házassági problémái miatt
szakított a római egyházzal, megőrizte az érsekek jogát arra, hogy a
koronázással királyokat kreáljanak, és ezzel biztosította, hogy a csalás
mindmáig tovább éljen minden brit uralkodóban. Persze Henriknek nem is
lett volna szabad hatalomra kerülnie. Amint azt IV. Edward kapcsán a
Harmadik fejezetből megtudtuk, a Tudoroknak soha még csak egy pillantást
sem lett volna szabad a trónra vetniük.
Ha eljutunk a probléma
logikus végkövetkeztetéséig, akkor láthatjuk, hogy a csalás
következményei óriási jelentőségűek: minden olyan törvény, amit
Nagy-Britanniában elfogadtak és olyan uralkodók szentesítettek, akit
Constantinus adományozása alapján az érsekek koronáztak meg,
érvénytelen.
http://aranylaci.freeweb.hu/
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!