Szeretettel köszöntelek a EMKÉK közösségében!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az igaz tudás és szeretet hívei vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a EMKÉK közösségében!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az igaz tudás és szeretet hívei vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a EMKÉK közösségében!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az igaz tudás és szeretet hívei vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a EMKÉK közösségében!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az igaz tudás és szeretet hívei vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
(Avagy az Arany Rózsakereszt Szellemi Iskolája)
Nagyon régi eredetû gnósztikus szekta. (Gnózis= a tudás; megváltó ismeret; az
önmegváltás iskolái; az isteni mivolt felismerése és lelki technika által
eljutni a megvilágosodáshoz). Lényegét tekintve megvolt az 1., 2., 3., 4.
században, majd a középkorban, és továbbiakban is,
évszázadokon át napjainkig. Ma
a XVII.-XVIII. századi titkos társaságok követõjeként megújította
és nyilvánosságra hozta magát, s
az eredeti "ezoterikus" (=befelé forduló kör, tudás) alapállás helyett immár reklámozza
magát. Johannes Valentinus Andreae a XVII. században a
"lutheri és a paracelsus-i tanok követõjeként"
szervezi újjá az õsi
gnósztikus irányzatot "evangélikus-keresztény-ezoterikus" iskolává. A
rózsakereszt jelképe Andreas Libavius (+1616) szerint Luther pecsétjéhez kapcsolódva keletkezett
amely szívbõl kinövõ keresztet ábrázol
egy rózsakehely közepén.
A Rózsakeresztesek szellemi hagyatéka vegyüléket képez az
alkímiaokkult tanaiból, keresztény allegóriákból, a gnósztikus
világmagyarázatokból és szektásságból. Ezekbõl az alapokból fejlõdött ki a
XVIII. század közepe után Dél-Németországban az
"Arany és Rózsakeresztesek rendje", melyet szembeötlõ szabadkõmûves vonások jellemeztek. Igy
mutatkoznak be: "Az
ismeret, amelyrõl beszélni szándékozunk, nem csupán filozófia,
hanem sokkal több. Tartalmazza az emberiséget szolgáló Utat és
Egyetemes Tant és a
megszabadító Életet. Ezt az ismeretet a múlt sok bölcsességtanához
hasonlóan GNÓZIS NAK nevezzük A Gnózis azért jön az emberekhez, hogy tudassa velük az élet
értelmét, ami az eredeti isteni élõ állapotba, az isteni életterületre való visszatérés.
Az Egyetemes Tan ismérvei közt a két természetrendet és a
reinkarnációt, az embert, mint mikrokozmoszt... valamint a
lélek ujjászületését és a transzfigurációt,
a személyiségcserét csak az képes magáévá tenni,
aki megváltoztatott létállapota
révén be tud hatolni a Tan tarta1almába. Az Egyetemes Tant sem lehet
egyszerûen megtanulni. Csak a jelen pillanat élményében tárja fel magát.
Mit tartanak Jézusról? Elválasztják Krisztust a Názáreti Jézustól. Krisztus
szerintük egy kozmikus energia, sugárzások együttese, mely a történeti Jézusban reinkamálódott, azaz újra
leszületett. Az (igazi) megtestesülés, Jézus embersége, szenvedése,
keresztje és feltámadása nem érdekli a rózsakereszteseket. A kozmoszban lévõ
szellemi hatalmakról beszélnek, melyek közül egy fontos láncszem a Krisztus-szellem. Gyakran idéznek egyes
részleteket a bibliából, az összefüggések nélkül,
kiragadva, s ezeket teljesen önkényesen,
a maguk módján értelmezik. Ezt mondják: "...az evangéliumban minden csak
lefátyolozottan található.Ez azt jelenti, hogy a Szentírás Istennek a
világra és emberiségre vonatkozó tökéletes tervével kapcsolatos
kinyilatkoztatásainak igazi értelmét Önök csak az ars magica, a királyi és
papi mûvészet útján képesek megtudni és
megérteni". Vagyis a biblia értelmét csak a gnósztikus mágia által lehet
felfogni.
Megtévesztõ "szövegekkel" állnak elõ:"Minden embernek, akár
vallásos, akár okkult, lehetséges teljesen közvetlen kapcsolatot
teremtenie a Krisztus-sugárral, bármilyen közvetítõ személy és tekintély
nélkül. Az öntekintély-elvûséghez
vezetõ út Krisztusban minden ember számára biztosítva van... Ezért
alakult egy új, gnósztikus Világszerzet, mely a vallás és a mágia párosán alapul. Ez egy új
szabadkõmûvesség, pozitív-keresztény alapon.
A
"keresztény alapon" és a "Krisztus sugár..kifejezések ellennére
azonnal látható: világnézetük
nem keresztényi, hanem mágikus és gnósztikus. Nem titkolják, hogy nem a Jézus áldozata általi
megváltásban hisznek, hanem az "ismeret"
általi megvilágosodásban, mint a keleti vallások. Ismeret, tudás általi önmegváltás, az ember
istenségébe vetett hit, a lélekvándorlás (reinkarnáció) tana
a halál utáni "megoldásként", az ember
átalakításának, "transzfigurációjának"
manipulációt, hamis tömegbefolyást sugalló tana, a pillanatnyi
élmények elõtérbe helyezése a józan ész és a hit helyett, és az
"öntekintélyi elv", vagyis az
emberi szabadság túlhangsúlyozása, az ember önrendelkezése minden tekintéllyel szemben -
mindezek az õsi mágikus rendszerek,
az ókori gnósztikus szekták, és a New Age-mozgaloln ma divatossá lett tételei.
Mit mondanak a Katolikus Egyházról? Nyilvánvalóan keresztény és egyházellenesek. Magukat tartják az
igazi Egyháznak, "Krisztus- hierarchiának". Nyilvánvaló, hogy
itt szó sincs az eredeti, krisztusi hierarchiáról, az apostolok testületérõl és utódaikról,
hanem éppen ennek felszámolása a lényeg.
Jó tudnunk, az elsõ három keresztény században éppen azért beszéltek és írtak
rengeteget püspökök, szentéletû keresztény tanítók (és többek között akkoriban azért született meg a
teológia), hogy eme gnósztikus, szétforgácsoló, támadó szektákkal
szemben kimutassak az apostoli átadás folytonosságát vagyis azt, hogy jézus
Krisztus tanítását és hatalmát apostolaira ruházta rá, akik
pedig az utánuk következõ püspökökre bízták rá és ruházták át tovább, a Szentírás
értelmezésével együtt. Hangsúlyozták, hogy azok írták Ie Jézus tanítását, akiknek Õ a megbízást és a hatalmat adta.
Az apostolutód püspökök hitték és kifejtették, hogy õk
értelmezhetik hitelesen
Jézus tanítását, akár az egesz Szentírást. Ez az átadási folyamat a mai napig tart, és e tradíció
birtokában a katolikus egyház magának tartja fenn továbbra is az
evangelium és egyáltalán Jézus Krisztus titkának kifejtése és hirdetése jogát.
A rózsakeresztesek a lélekvándorlás elméletével helyettesítik be a
keresztény üdvösség-eszményt. A zsidó-keresztény kinyilatkoztatás nem
ismeri a reinkarnáció elméletét. A Szentírásban ehelyett már az
ószövetségi próféciák is a
feltámadást várják (vö. Zsolt. 41 ,3; Zsolt. 16,10; Oz. 13,14; Ez 37. 1-14.). Az Újszövetség örömhíre pedig
hangsúlyozottan a feltámadás tanítása,
bemutatása körül csúcsosodik ki. A biblia egész szövegét át-meg átszövik a feltámadásra való
utalások, egész fejezetek szólnak errõl, mint Ezekielnél, mint Pál elsõ korintusi levelében a 15. fejezet, mint a
Jelenések könyvének
részletezõ képei. Ezért is teljességgel
elképzelhetetlen, hogy mindezek
"csak késõbbi betoldások" legyenek, ahogyan a
rózsakeresztesek és a tanaikból építkezõ New Age-követõk tudománytalanul és
nevetségesen állítják.
Elképzelhetetlen, hogy abban a korban a biblia
minden egyes papíruszon, különféle helyeken lévõ iratait
mindenütt egységesen és egyidõben átírták volna a "reinkarnáció eltüntetéséért", annál is
kevésbé, mert ekkor az igen nagyszámú feltámadásról szóló tanítást is úgy
kellett volna beilleszteni a szövegek közé. Ilyen manipulációkról azonban sem a
régészet, sem a nyelvészet
semmit sem tud, a szentírástudományról nem is beszélve.
Az ember, mint isten? Nem lehet elfogadni az ember önistenítésének tanát,
hiszen éppen errõl tudósít a bûnbeesés története, melyben az ember elhitte,
hogy önerõbõl olyanná lehet, mint az isten" (Ter 3,4-5), s ez az õsbûn
alapjává vált. Mágia
és keresztény hit nem fér össze! A Szentírás lapjain világos az, hogy Isten megtiltja a
mágiát és azt, hogy a tõle kapott hitet az emberek pogány vallási elemekkel újra összekeverjék.Vö. Mtörv.18, 9-13,
32,17-18, Iz. 8,19-20. A 2.Kor.
6,14-16 szerint ezt olvassuk: "Mi köze az igazságnak a
sötétséghez? Hogyan hozható össze Krisztus Béliállal? Vagy mi köze a hívõnek a hitetlenhez? Hogyan fér
össze Isten temploma a bálványokkal? Márpedig ti az élõ Isten temploma
vagytok." Leginkább talán azzal, hogy kijelentik: Krisztus az
emberi szabadosság forrása. Mint láttuk, felfogásuk szerint a "Krisztus-erõnek"
köszönhetõen az emberek "öntekintély-elvûségre", vagyis az
önrendelkezés állapotába jutnak. Az emberiség már sok formában próbálta ezt: a
"szabad", Istentõl független, saját világrend létrehozását, de úgy látszik, teljes balsikerrel.
Jézus ezzel ellentétben éppen azt tanította és arra adott
példát, hogy kövessük, amikor õ így
imádkozott és élt: "Atyám, ne az énkaratom teljesüljön, hanem a tied"
(Lk 22,42). Õ nem
az öntörvényûség hirdetõje volt, hanem "engedelmes volt mindhalálig, mégpedig
a kereszthalálig". Azt is tanította, hogy egy vesszõ sem maradhat el a tízparancs
megtartásából (Mt 5,18).
"Ismeret, tudás" által nem sok lehetõsége van az
embereknek magukat megváltani, még ha próbálgatják is
"átalakítani" magukat. Az emberiségnek csak maga Isten hozhatta
meg a szabadulást elesett állapotából. Igy,"amint Ádámban mindenki meghal,
úgy Krisztusban mindenki életre is kel" (1 Kor 15,22).
Világszerte százezren, Magyarországon százan lehetnek. Az értelmiségi
fiatalok körében tûnnek fel. Fel hívják a figyelmet a papok
"bibliahamisító munkájára, vagyis hazug rágalmakkal hiteltvesztetté
akarják tenni a keresztény
emberekben papjaik iránti bizalmat, majd a "beavatottak" titkos
tudását igérik, amely kiemel a hétköznapok szürkeségébõl.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!