-
Kezdetben volt az őserő, melyet
őseink megszemélyesítettek, és YOTENGRIT-nek
neveztek. Yotengrit ős-végtelen-tengert, első istenséget
jelent az ó-altáji
Tengri=Isten szóból
képeztetve. YOTENGRIT magában foglalta a világegyetem
összerejét, jót és rosszat egyaránt.
-
Őseink hitében az
Ősenergia a
„kezdet előtt" passzív nyugalomban
volt.
Az első moccanás - melyet
teremtésmondák
színesen előadnak
- jelentette az idők kezdetét,
egyben
Isten eszmélését, az intelligencia
születését is. A szellemanyag a
mennyiséghez
minőséget kapott.
-
YOTENGRIT, az osztatlan istenség
saját szellemanyagából teremtetett
szellemlényeket, és szilárddá
sűrített
szellemanyagából teremtett
„világokat".
Lelkes életet még nem
tudott teremteni, és az
univerzum, a
világegyetem sem volt stabil, mert egyrészt
hiányzott belőle a kiegyensúlyozó erő,
másrészt a negatív, romboló erők még
az istenségben voltak.
-
A „lelkes teremtéshez"
szükség volt az „egyre javuló minőségre",
mai szóval
szelektív evolúcióra, a
kétnemű szaporodásra. A kétnemű szaporodáshoz
pedig
szükség van az értelem mellé az
érzelemre is. Ehhez az istenségnek meg kellett
válni
a benne lévő negatív erőktől.
-
Az istenség kivetette,
száműzte magából a rosszat, mindent, ami
megakadályozhatná a folyamatos és egyre
tökéletesedő megtestesülést. Őseink
hitében, mivel minden Isten szellemanyagából
van, a teremtés, az evolúció az
istenség
permanens testetöltése.
-
„Maradék kétharmadból"
a megtisztult istenség megteremtette a férfi-istent, ő
maga
meg isten-asszonnyá szineváltozott,
manifesztálódott. Ők "gyerák",
vagyis
egyenértékűek. Mint erők, ők alkotják
az iker-világörvényt. Ezáltal
stabilizálódott a
világegyetem, és
fogalmak, principiumok egyensúlyának is ez az alapja.
E duális
rendszerben mindennek helye van.
-
A dualitás alapja a
nősténység és hímség egyensúlya
- a biológiai praktikáktól a
filozófiai
szublimátig.
-
A "sötét
erők" nem részei a dualitásnak. Őseink hitében
a rosszra nincs szükség
ahhoz, hogy a jót jónak
érzékeljük.
-
Őseink a nő-istent UKKÓ-nak
a férfi-istent GÖNÜZ-nek nevezték, -
„Ős-
földanyának" , illetve „szellem-égnek".
Ők EGYÜTT az „Öreg Isten" a jó isten, ó-
altáji nevén TENGRI.
-
Az istenségben két
személy van, egy nőnemű meg egy hímnemű.
Materiálisan és
filozófiailag is. Ők a
világörvény, az egymást stabilizáló
ikerörvény mozgató erői.
-
Az UDAG-nak, majd ÁRMÁN-nak
nevezett nevezett „isten ellensége", más néven
„SÁTÁN", kívül van a világörvényen.
Nem feltétele a létnek, a fejlődésnek.
Kívülálló,
ellenséges, rontó,
fékező erő. Teológiailag ő a rosszra csábító.
-
UDAG eredetileg azon szellemek
egyike, akit még az osztatlan őserő és
intelligencia, Yotengrit teremtett szétosztódással.
Ezért nemtelen. UDAG magához
ragadta a jóvá
tisztuló istenség kivetett szellemanyagát
(negatív minőségű
kvantumait), és hatalmas
ártó erővé tekeredett. Ám mivel
YOTENGRIT
teremtménye , van benne jó minőség
is. Ez a az oka, hogy ritka az a rossz,
melyben valami jó ne
lenne. UDAG vagy ÁRMÁN nem tökéletes a
rosszban, de a
teremtő istenek sem azok a jóban.
-
Őseink BÜÜN-nek
nevezett
vallása hittételként hirdeti,
hogy a
szellem is anyag,
melynek mennyisége
(kvantuma) és (
kvalitása) van. A szellem-
kvantum hittétel értelmében
a
szellem osztható, kivonható,
összeadható,
és minősége
rontható, illetve javítható.
-
Mivel minden ISTEN
szellemanyagából van, az
ember is végső soron
istenség
része, ezért tud alkotni,
teremteni.
„Istent" is lehet
teremteni, ha megfelelő
minőségű
és mennyiségű erőt (szellemanyagot) tud az egyén
„nyalábba rendezni"
vagy egy közösség
„összegyalulni", mai szóval koordinálni.
-
Az ISTEN szó "szellem-eget"
jelent eredetileg, de égi szellem értelemben is
használták. Őseinknél az isten a mai
szóhasználat szentjét is jelentette.
Megkülönböztetnek ezért ÖREGISTEN-t és
KISISTEN-eket.
-
A népek, nemzetek
védőszellemét is istennek nevezték. Ilyen a
Magyarok Istene.
-
A Magyarok Istene eleven isten.
Őseink saját szellemmennyiségükből erősítettek
istenné egy kiváló hős-őst. Ő a közös
eszmeiség kompenzálója és visszavetítője
az
egyénekre, valamint a közösségre.
-
Ha egy nép egy másik
nép istenét (védőszellemét) elismeri
mindenható urának,
istenének, az aláveteti
magát annak a másik népnek.
-
A magyarságnak két
oltalmazója van: a Magyarok Istene, aki velünk és
érettünk
hadakozik, és Boldogasszony anyánk,
aki UKKÓ a homlokán Holddal ékes, világot
átölelő istenasszony szellemanyagából
lépett emberközelbe, oltalmazónkul. Ha MÁ
ősünk szelleméből nőtt istenünk, a Magyarok
Istene éles szablyánk, sebes nyilunk,
akkor
Boldogasszony Anyánk védő pajzsunk.
-
Oltalmazóink csak akkor
oltalmaznak minket, ha bízunk bennük és
összetartunk.
Ne áskálódj, ne irigykedj!
Örülj mások boldogságának,
szerencséjének, sikerének!
Még jobban,
ha nemzetbélid, annál is jobban, ha ösmerősöd,
atyádfia. Boldog,
sikeres emberek közt jobb élni,
mint nyomottak és nyomorultak közt. Igazodj a
náladnál
eszesebbhez, két épkézláb véleményt
pedig jobb egyeztetni! Ez az
egyetértés, nem a lefele
igazodás.
-
Nő meg férfi, nőstény
meg hím együtt egy egész. Amikor azt mondjuk:
"Egy, egyből
kettő, kettő meg egy", - emlékezünk,
hogy egy volt az istenség , aztán nővé meg
férfivá színeváltozott. Ők egyesültek,
s lőn az egyesülésükből megint egy új
láncszem. S ez így megy tovább. Az ős-sejtést
a nő viszi tovább, ő a tűzhely
királynője.
-
A családban nincsen
uralkodó. A jó családban egyetértés
van. Amilyen a család,
olyan a társadalom. A
zsarnokság már a családban kezdődik.
-
A nő teste szent. Akit beenged az
beengedtetett, akit kizár az kizáratott.
-
A kéj isteni eredetű. A
szeretkezés
ténye sohasem vétek, a mikéntje
már lehet az. Mint mindenben:
mindent szabad ami nem árt
másnak. A szeretkezést a szeretet
varázsolja
szerelemmé.
-
MINDENT SZABAD AMI NEM
ÁRT
MÁSNAK. A "más" nem csak
embertársad,
hanem az egész
természet. Szent könyveinkben
írva vagyon, mire ügyelj, hogy
még véletlenül
se vétkezz.
-
Alapvető hittétel: Ápold
Lelkedet,
gyarapítsd szellemedet, hogy
halálodig
megvilágosulj és
kiteljesedj! Ne árts, ne
bánts, istápolj segíts!
-
A halál nem az élet
ellentéte,
hanem a születésé. Két
kapu: az
egyiken belépünk a földi életbe,
a
másikon ki, de nem mindegy hová,
milyen
állapotba.Ezért csiszolódj tudásodban
meg érzelemben! Mert kollektív
megváltás
nincs. Saját belsőd lépcsőfokain juthatsz csak
el az üdvözüléshez.
Cselekedj jót!
Szívleld meg a javallatokat, tiltásokat!
-
"HÉT JAVALLAT, KILENC
TILALOM":
1. Legyen Tartásod (eszméd,
istened), melyért kiállsz!
2. Szeresd és kíméld
az ég minden teremtményét, a vágni való
barmot, az
elejtendő vadat is!
3. Oltalmazd az oltalmad alá
futót!
4. Legyenek ünnepnapjaid,
melyeken istenekre és ősökre emlékezel, meg
magadba szállsz
elmélkedni
a világ folyásán!
5. Ne vidd magaddal sírba
tudományodat!
6. Gondod legyen házad népére,
atyafiságodra, minden KÖZ-re, melynek
tagja vagy!
7. Törekedj békére!
KILENC TILALOM:
-
Ne gyilkolj
-
Ne gyújtogass!
-
Ne erőszakoskodj!
-
Ne hazudj!
-
Ne szeretkezz haszonlesésből!
-
Ne vendégeskedj
hívatlanul!
-
Ne vess ellenkezést
szeretők, házastársak közé se hazug
szóval se bajt keverő igazmondással!
-
Ne kívánd és
el se fogadd zálogul, fizetségül, felebarátod
házastársát, szeretőjét, gyerekét,
igavonó barmát, fegyverét,
hajlékát,
létszűke földjét!
-
Ne sanyargasd a kényedre
kerültet!
-
Ne irtsál állatot
növényt írmagostul! Ne mérgezz vizeket! Ne
halássz ne
vadássz szórakozásból,
mert fű, fa, állat mind testvéreid! Lelkük van,
szellemük van, részük van e világból.
Tiszteld az állat-ősőket (totem), akikből
vétettél,
s leginkább a lovat, mert ló híján
benyelt volna a sivatag meg a hó!
-
Tartsd meg a BAJ (háború)
törvényeit! Ölj ha elkerülhetetlen, de ne
gyilkolj,
ne hurcold el megvert ellenséged családját,
ne erőszakoskodj nőivel!
-
Aki mást kihasznál
embert eszik részekben. Ne tarts rabszolgát, és
böcsüld meg emberségében
cselédedet!
-
Munkáltatás és
munka, mai fogalomkörbe illesztve tőke és munkaerő nem
ellentétes, ellenséges erők, hanem együtt
alkotják a produktivitást. Nem ők
állnak
szemben, hanem kettőjükkel áll szemben a parazitizmus,
koronként
más-más megjelenési formában.
Ma például mint bürokrácia, bankokrácia,
másfelől a túlterhelő szociális hálózat.
-
Mindent szabad, ami nem árt
másnak. Az, hogy ki mit eszik, iszik, milyen
élvezeti
cikkel él, hogyan szeretkezik, miként tervezi
családját, az az ő saját
ügye.
Semmiképpen nem az államé.
-
A nő, akár feleség,
akár nem, szül ha akar, nem szül ha nem akar. Teste
lelke saját tulajdona.
-
Jó úton járni
nem csak saját üdvösségünk érdekében
fontos, hanem mert az
istenségnek is fontos, hogy az isteni
szellemanyag el ne kárhozzék (kárba ne
vesszék) azáltal, hogy a rontó szellemet (akit
Őseink Ármánnak neveztek)
gyarapítja. Nem
mindenki igazodik el azon hogy mi jó mi rossz. Nekik
útmutatásra van szükségük. Eza papság
föladata.
-
Egyházra papságra
azért van szükség, hogy értelmezze, tanítsa
az igéket,
meg azért, hogy a mindenkori világi
hatalom ellenőre legyen.
-
Aki kormányoz, irányít,
az ne fölülről tiporjon lefele hanem ELÖL JÁRJON,
az emberi böcsület és tudás példaképeként.
-
„Ne imádkozz látványosan!"
- így taníták a nagy bácsák. A
mi hitünk szerint
az istenek nem várnak feudális
típusú hódolatot, talpnyalást. Ők nem
zsarnokok, hanem őseink. Ha fohászt sóhajtsz bajodban,
enyhületet
küldenek lelkedbe.
-
„Isten nevét hiába
ne vegyed!" - így tanítják. A szellemeket se
háborgasd
hiába, mutatványként ne idézz
szellemet!
-
Szórakozásból
ne „utazz", ne szállj ki testedből, mert pórul
járhatsz!
-
Ne ronts, ne átkozz füttyre!
Ne is kívánj rosszat! Csak az irigy embert
büntesd,
mert az rohasztó féreg a társadalomban.
-
Ha orvos vagy, természetgyógyász,
vagy ilyesféle, pénzt kérhetsz a
betegedtől,
mert ez a szakmád, ebből élsz. Ám ha táltos
vagy, aki a
szellemek erejével gyógyít, vagy
istenre, szellemekre hivatkozik, nem
kérhetsz fizetséget.
Csak elfogadhatsz a jómódútól. A
szegénytől el se fogadj
semmit!
-
Ha isten fölvitte
a dolgodat,
ne
tagadd meg, ne
feledd el
barátaidat!
Házastársadat,
szeretődet még
annyira se! Ők
nem
lépcsőfokok,
hogy rajtuklépkedj fölfelé!
-
Bocsáss meg a
vétkezőnek!
Annak is, ki
visszaélt
hatalmával,
de ne jutalmazd meg!
-
Tanuld meg megkülönböztetni
ellenfelet az ellenségtől!
-
Bármit is hirdetsz, ne
hivatkozz Isten akaratára, mert az istenkáromlás.
Te
nem tudhatod, Isten mit akar.
-
Az ősök hitéhez
visszatérni nem azt jelenti, hogy múltunkból
kiiktatunk egy
évezredet. Összhangba kell hoznunk a
jelen korral az elmúlt korokból
mindent, ami érték,
ami előbbre visz.
-
Leginkább attól
óvakodjunk, hogy őseink rugalmas teológiáját,
etikáját és
bölcseletét
megmerevítsük vagy elferdítsük. Ennek okáért
ügyelnünk kell
arra, hogy Boldogasszony Anyánk
Egyházának irányításában,
képviseletében méltó számban és
módon jelen legyenek.
-
A TAN a lényeg, nem a
nevek. Istent nevezték így, nevezték úgy,
de
Istennek nincsen neve. Az ISTEN nem név, hanem fogalom.
Nevezzük tehát
Istent Istennek!
Hívd ezért
UKKÓ nevét vízzel öntve, csorgatva, meg
gabonát. Hívd ezért GÖNÜZ nevét
tűzáldozattal, füstáldozattal. Hívd
BOLDOGASSZONY nevét gyertyalánggal. Hívd a
MAGYAROK ISTENÉT öt
égtáj felé
zengő dobszóval. Az isten-párt, UKKÓ-t meg
GÖNÜZ-t köszöntsd
napkeletkor „káttással"
(hosszan elnyújtott, kiáltó dallam). Ugyanígy,
ha a
Hold mélyen, az ég alján vorlázik.
|
Kapcsolódó hírek:
Boldogasszony ünnepeink
7 Boldogasszony ünnepünk
Boldogasszony helye hazánk lelkületében és életében
A 7 BoldogAsszony