Szeretettel köszöntelek a EMKÉK közösségében!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az igaz tudás és szeretet hívei vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a EMKÉK közösségében!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az igaz tudás és szeretet hívei vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a EMKÉK közösségében!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az igaz tudás és szeretet hívei vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a EMKÉK közösségében!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Az igaz tudás és szeretet hívei vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
„Jézus Krisztus szintézise
A kereszténységet megalapító Jézus Krisztus evangéliumi tanítása
elsősorban az Isten és az ember közti harmónia megvalósítására épült,
amellyel bizonyos mértékig megváltoztatta a judaizmus dogmatikus és
merev álláspontját
a világosság és a sötétség vallásfilozófiái értelmezésével
kapcsolatban.
A kereszténység szentségével eltörölte az
„eredeti bűn” lelkileg zavaró visszahatását, és a világosság és sötétség
egymást kizáró etikai ellentétét (élet-halál, erkölcsös élet – bűnös
élet) a feltámadás és a megbocsátás isteni ígéretével oldotta fel, és
ezzel a jin-jang, Tammusz, Dionüszosz, Bor Tengri újjászületést jelentő
értékrendjét építette be a keresztény tanításba. Végeredményben Jézus
Krisztus szintézist valósított meg a világosság-sötétség harmónia elve
és a világosság-sötétség etikai tökéletességet jelentő elve között
(Zarathusztra, Minthra, manicheizmus, judaizmus).
A
kereszténység megtartotta az egyisten fogalmát, de kiszélesítette „hárma
értékrendűvé” (Szentháromság), amelybe beletartozik az Atya (a teremtő
Isten), a Fiú (Jézus Krisztus) és a Szentlélek (Isten erőt adó lelke).
A kereszténység a judaizmus erősen „macho” férfiközpontú
szemléletét „nőiesebbé”, kiegyensúlyozottabbá alakította Száz Máriának,
Jézus Krisztus anyjának égbeemelésének legendájával és tiszteletének
széles körű terjesztésével, és a kegyetlenül büntető Isten fogalmát a
„szeretet Istenének” az eszményével helyettesítette, hirdetve, hogy a
„jóságos Isten minden bűnösnek megbocsát, aki megbánja bűneit”.
Hasonlóan a „szemet szemért, fogat fogért” bosszúálló elvét a
megbocsátás és a szeretet elvévé változtatta („szeresd felebarátodat, ha
megbántott, bocsáss meg neki”).
Jézus Krisztus a „választott
nép” megkülönböztető fogalmát megszüntette, hirdetve, hogy „Isten
minden embert és minden népet egyformán elfogad és szeret”, és a halál
utáni feltámadás hittételét tette tanítása fő elemévé, hirdetve, hogy
Jézus Krisztus keresztre feszítésével és halálával feláldozta magát
minden emberért, és feltámadásával megváltotta őket, biztosítva számukra
a halál utáni feltámadást.
Jézus Krisztus keresztre
feszítése, halála és feltámadása az áldozatbemutatásnak egy teljesen új
transzcendens dimenziót adott, amelynek szimbolikája a kereszténység
alapvető hittételévé vált. 3000 év alatt a kereszténység a világ egyik
legnagyobb befolyással rendelkező vallása lett, amelynek hittételei,
tevékenysége és szimbolikai rendszere rendkívül nagy
hatással voltak és vannak ma is a nyugat civilizáció kialakulására és
fejlődésére.
Jézus Krisztus tanítását azonban a
türelmetlenségtől átitatott középkori kereszténység félreértelmezte, és
az Ótestamentum szigorú dogmatikus tételei szerint határozta meg:
a bűnök jelentését, amelyeket kiterjesztett a „bűnös gondolatokra”
és a nemiség legártatlanabb megnyilvánulásaira is, különösen
kihangsúlyozva a bűnösök szörnyű bűnhődését a halál után,
és a
nem keresztény, más vallásúak elítélését, akiket a kereszténység vallási
felsőbbrendűsége nevében a „pokol tüzére való pogányok” kategóriába
sorolt.
Végeredményben Jézus Krisztus tanításának elferdítése
nagyon sok szenvedést hozott úgy a keresztényekre, mint a nem
keresztényekre.”
(Cey-Bert Róbet Gyula: A magyar ősvallás c. könyvéből)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A kereszténységben ünnepelt Három-Királyok Pártiából Betlehembe köszönteni a "gyermeket, aki született nekünk" a Pártus Hercegben
Ki volt Mária Magdolna és mi volt a valódi szerepe?
Az ősi magyar kereszténység forrása az Ég Urában vetett hit volt, a Tengrizmus vagy Sólyomhit
Az igaz egyetemes kereszténység és Izrael viszonya